fredag 17 december 2010

vardagshjältar

Idag har jag sett två vardagshjältar. Eller möjligtvis fler,men iallafall två jag tänkt på.
Den första såg jag på södermalm i stan,o alla som är bekanta med stan vet hur brant o jävligt det är där. Jag talar förstås om hjältarna i blått- brevbärarna. Han streta på upp för backarna på en överfull cykel,i två decimeter snö! Minen var bestämd- det kan vara så som Linda sa "tropåfan de,annars välter han väl ut i nån snöhög o tar sej inte därifrån". Den andra vardagshjälten är vår granne med en stor väldigt effektiv traktor. Lilla Nisse o jag tog oss inte upp för den extremt snöbeklädda backen hem idag. Så jag fick halka nerför igen,o när jag står där som bäst me snö-lassen så kommer räddaren i nöden o skottar hela backen OCH gården superfin. Faktiskt mkt finare än e4 idag :D

1 kommentar: