lördag 16 januari 2010

lördag

Ja idag är de lördag,sov 10 timmar i natt,måste ha varit trött. Tuja är inte trött - tyvärr! hon rejsar runt som en toka,spontan apporterat nästan alla skor i hallen,några koppel,en filt,den trasiga gummi ankan mm mm. allt ligger nu som ett lager runt min dator.

Jag har ägnat förmiddagen åt att modifiera en sele åt aviv,planen är att hon ska få börja springa me indra. men den något ovilliga drag canaanen måste nästan sys fast i selen för att inte råka "halka ur" och sen göra så jag får spendera fem timmar me o få tag i henne.. många övertalningsförsök,förhandlingar o mutor senare. fixar även en rejäl nacklina åt henne. på så vis är hon även säkrad i indra.

Indra o jag va uppe på södra igår,det va myggffritt kan man väl säga. fast frös inte förrns jag vurpade o blev blöt om häcken.

idag hejjar vi på sundsvalls drag i Mora. men mest hejjar vi på husse :P

Jag gillar blommor,en gång i världen tänkte jag bli florist.. har lite ånger att jag faktiskt inte gjorde slag i saken. men kanske inte är för sent än ? Man kan iof tro att det är ett uppdrag som är omöjligt för mej,när man ser på det gröna missnöjda trasslet som står i våra fönster. Min favvo har halvt om halvt frusit ihjäl i vinter,en orkide jag fick av mamma förra födelsedagen. den har blommat så fint o blommat igen o igen. små vita o rosa blommor i massor. hoppas den tar sej när det kommer lite vårsol på den sedan.
Gillar att måla också,det gjorde jag mycke förut. nu har jag varesej plats eller fantasi nog. men lust har jag faktiskt börjat få igen :) så kanske producerar nått fint framöver i år.

nog me ordkackning för idag.. see ya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar