tisdag 2 juni 2009

lite ditt o datt

Jisses va varmt det blev i helgen :) såklart jobbade jag 17-24 båda dagarna. MEN man hinner me massa iaf.

På lördagen kom mamma o plockade upp mej så for vi till den där ön man måste åka färga till utanför ärlandsbro..mins inte vad den heter. Vi hämtade 10 yber söta kycklingar :) 8 dvärg cochin (stavning mamma????) o 2 brahma. väldigt ulligt o gulligt. Väl hemma i det ac-ade huset åts den medköpta kycklingsalladen - jag vet! väldigt otaktiskt av mej,hur kunde jag köpa kycklingsallad o sitta o mummsa på medans dom där 10 ullbollarna satt i sin kattlåda 1 meter ifrån mej.. grotesko

Söndagen sparkades igång med att måla klart boden och klippa gräset mm mm. väldigt effektiva var vi. Joppe o Gibbon han med en simtur med. eller sim o sim me joppe.. plask mer. Han är så otroligt lik min carlos.. han är samma färg,han har samma storlek.. är samma dumsnälla hund,samma flams o trams. samma intresse för nallar (o speciellt carlos favvo nalle ) som nu också verkar vara en favorit hos joppe. lite som om carlos skulle vara här igen =(
Innan jobbet blev det smörgåstårta me mickes familj,hade riktigt med tårtkoma när jag kom till jobbet sen.

mja det var dagens ordbajsning från storbränna..

tingeling

1 kommentar:

  1. *skrattarsåjagnästankissarpåmig* klart du köpte kycklingsallad! Vad annars?!

    SvaraRadera