söndag 14 augusti 2011

kutning mm









Ja då var sista dagen på semestern snart klar. känns skönt,jag gillar rutiner. Va in på jobbet o handlade härom dagen. Sara tyckte att det är på tiden att jag slutar ha semester nu- "det är ingen som skäller när du är borta". Frågan är om det är bra eller dåligt he he.


I går lördag va vi i Vålådalen o sprang på AXA fjällmarathon. Eller snarare - Mikael sprang 43km,jag sprang korta banan på 13km. Mitt mål var att ta fjolårets skit tid på 90 minuter! då löptes det med luftsäcksinflamation så tänkte att årets tid iaf skulle förbättras med åtminstånne en kvart. när jag pallrat mej hela vägen upp till blanktjärn hade jag varit ute i ca 40 minuter,det är en sträcka av 7km uppförslut. tänkte mej själv ligga på rätt bra nerför,men ack så fel jag hade. tankar så som "undra hur man bryter.. tar man av sej lappen,sätter sej ner i mossan o vägrar gå mer å så hämtas man med fyrhjuling? " eller har man ändå inge val än att för egen maskin ta sej i mål. beslutade mej för att det nog ändå va mest ärofyllt att kuta i mål helt själv. när jag kollar klockan i mål hade jag EXAKT samma tid som förra året. alltså måste jag vara sämmre iår? eftersom jag va sjuk förra året. tänkte jag.


Helgen har även innehållt saker som gör att grubbelgubben inom mej åkt fram igen. ibland måste man stanna upp o fundera över livet. Vad är det egentligen som är viktigt?





Bilden ovan är bara en markering över hur ogärna jag vill ha varmt ute. Ge mej snö!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar