måndag 5 oktober 2009

ojoj

följande har hänt i höglundskans o uthundens flock liv senaste veckorna.
Förra helgen packade jag o aviv in oss i bilen efter jobbet o for till Ö-vik för en hel helg hos karolina :) hon o ahmed har nämligen bestämt sej för att köpa en hund. ÄNTLIGEN säger jag bara hehe. en "softis" blir det. På lördagen fick jag äran att följa med o kika på dom små liven,eftersom ahmed inte var hemma. Valparna bor i vilhelmina,så efter 3 timmars genväg o skog var vi framme. o hej vilka underverk,riktigt riktigt söta.
Lördag kväll spenderades me toksurr o en film..inte vilken film som hellst heller,utan kenny starfighter 2 :) vi var nämligen stora fans av kenny starfighter serien som gick för en sisådär 10 år sedan. ( måste jag säga att vi väl kunde klassas in i nörd facket?)

Nu i helgen var det mittnorden utställningen,indra o aviv gick på lördagen o gibbon på söndagen. resultaten blev:

Gibbon - en slät 1a. bra kritik,men vi behöver mer ringträning! inte lätt,gibb stod o lutade sej mot mitt ben o fick en otroligt osnygg vinkling :P

Indra - åkte ut på en 2a! med orden - hade hon haft snyggare huvud hade du fått en 1a. sen när jag får kritiken står bland annat MKT snyggt huvud. märkligt tycker jag.. nåväl,det kommer fler utställningar. lill tjejjen skötte sej exemplariskt iaf o det var de viktigaste.

Nu kommer vi till dagens stora skräll

Aviv - Cert,ck,bir :D hallelulja! kritiken löd som sej följer :

Bitch of corr type and size,could do a bit more self conf in the ring ( aviv blev rädd för de hala golvet o fegade lite,men fick mer fart på biten där de låg matta iaf) nice head profile,nice eye. verry good expression,typical in front and feet. typical angulation in front and rear. nice color and condition. needs to be stronger on the move.

nu blir de slöning framför tv.. tror att svenska hollywood fruar står på planeringen :P man blir dum av tv säger M.. men då får jag kompensera det med o äta ett äpple. då är jag iaf dum OCH hälsosam.

tingelingtingeling

2 kommentarer:

  1. Himla kul att hon tog cert. Nu tar ni det andra på Hund 2009 och det sista i sundsvall i maj =)

    SvaraRadera
  2. Man blir dum av TV?! *ASG*

    Bara att gratulera till utställningsframgångarna! Att ringträna upp Gibbon är väl ingen sak.
    Värre med en konstig dommarkritik?! Snyggt huvud - om hon haft snyggare huvud...? Märkligt, man man ska inte sluta förvånas i utställningsvärlden. Jag tycker att Indra är superfin iaf!
    Och Aviven har gjort sig förtjänt av alla fina rosetterna, synd på det hala golvet. Du får träna inne på jobbet :P

    SvaraRadera